Kass Artur räägib, kuidas küsida õigesti sponsorkaupa - Maris Gilden

Kass Artur räägib, kuidas küsida õigesti sponsorkaupa

Saame igal nädalal mitmeid taotlusi erinevate ürituste sponsoreerimiseks oma suupistete või maiustustega. Allpool selgitame Kass Artur iirisepallide näitel, mis iseloomustab head taotlust, millisel on kõrge tõenäosus saada positiivne vastus. Sarnaste küsimuste peale tuleks taotlejal mõelda ka teisi Maris Gilden AS tooteid sponsorkaubaks küsides.

Ürituse lühikirjeldus

Kass Artur soovib teada, mida tehakse üritusel, kuhu teda kaaslaseks kutsutakse ning kes sellest veel osa võtavad. Eelistatud on lastele ja noortele suunatud avalikud üritused, kuid asjaolude sobivusel teeme siin ka erandeid. Eriti meeldib meile, kui üritus on osavõtjatele tasuta.

Kass Artur

Kass Arturi karikasari judos

Väga pikka kirjeldust kirjutada ei ole tarvis (otstarbekas), tegemist peaks olema nö. “liftikõnega”, et mis toimub ja kes kokku tuleb. Kass Arturi “nahka istudes” loeme kirja hoolikalt läbi ning mõtleme kaasa, et kas see üritus tõepoolest riimub sellega, mida oma brändiga öelda tahame. Erinevate toodete puhul istume seega korraks ka erineva naha sisse!

Hea taotlus saabub mitte hiljem, kui üks kuu enne ürituse toimumist, kuigi võimalusel teeme ka erandeid. Kuna saame palju taotlusi, on meil sponsorkaubaks oma eelarve, mille ulatuses jagame kaupa välja “elus järjekorra alusel”, kuhu võtame vahele erakordselt hästi sobivaid üritusi. See “elus järjekord” on ca 1 kuu pikkune, ehk siis ei jõuame me liiga väikse etteteavitamisajaga lihtsalt reageerida.

Millist toodet soovitakse ja miks just seda?

Hästi läbi mõeldud üritus on selline, mille korraldaja teab täpselt, miks ta sinna just Kass Arturit soovib. Saame kahetsusväärselt palju kirju stiilis: “Tere Maris. Meil on tulemas see-ja-too üritus, palun andke sinna omal äranägemisel midagi magusat.”

Nii lihtsalt need asjad kahjuks ei käi! Esiteks ei ole meie ettevõttes ühtegi Marist ja teiseks näitab selline lähenemine, et taotleja ei ole läbi mõelnud, miks ta just meie poole pöördus. Pigem on pöördumine mõeldud kõigile (magusa)tootjatele korraga.

Kui taotluse kirjutaja on läbi mõelnud, miks just see kindel toode tema üritusele sobib, on see meile väga hea märk. Meie portfellis on erinevaid tooteid, millest osad sobivad paremini lastele, osad mõnele dieedirühmale ning mõned jälle soolaste snäkkidena. Soovime tunda, et oleme “nimeliselt” tõepoolest teie üritusele oodatud ja tegemist ei ole mass-kutsega. Taotlust lugedes peaks meil tekkima arusaamine: “Ahah, tõepoolest just see toode sobib neile sinna!”

Heaks näiteks selline “nobrainer“: Vanemuise Kollase Kassi Suvekool küsib toetuseks Kass Arturi iirisepalle. Noored? JAH! Kultuur? JAH! Loogiline toode selleks ürituseks? JAH! Vastus: kiire ja kindel JAH!

Kuidas toodet üritusel tarbitakse?

Kass Artur soovib kindel olla, et tema tooted lähevad “asja ette” parimal võimalikul moel. Väga sobilikuks väljundiks on kas auhinnakotid võitjatele, iseäranis kõigile osavõtjatele. Usume, et kõik lapsed (ja korraldajad), kes sellistest üritustest osa võtavad, on juba ette maksimaalselt tublid! Samuti meeldib Arturile olla osaline suupistelaual, piknikul, lastelaagris jne. Ühesõnaga, olukordades, kus pallikestest saadavat rõõmu pigem jagatakse. Mõne teise toote puhul see nii oluline jällegi pole.

Kass Artur iirisepallid

Meie lemmikformaadiks on “pisike auhind igale pisikesele osavõtjale”

Vähemsobivad on laadad ja õpilasettevõtted, kus tasuta iirisepalle küsitakse edasimüügiks. Samuti ei toeta me reeglina eraüritusi või üritusi, mille põhimõtted ei lähe meie omadega kokku.

Mitut inimest Kass Artur kostitab?

On levinud väärarvamus, et “palju nagunii ei saa.” Oleme toetanud ka väga arvestatavate kogustega, kui väljund on õige.

Soovime lihtsalt teada, kui palju inimesi ülaltoodud moel meie tootega kontakti saab. Küsime seda suuremate koguste puhul, et oma laoseisu paremini planeerida ning samuti selleks, et omalt poolt nõu anda, kas küsitud kogus antud inimeste hulga juures on optimaalne. Meil on üsna hea ettekujutus, mitu portsjonit meie toodete pakend sisaldab, jne.

Millise reklaamiväljundi saab Kass Artur?

Loeme privileegiks, et saame teie eelnevate punktide alusel läbimõeldud üritusest osa võtta ning tavaliselt ei soovi me sponsorluse vastu suuri plakateid või meie nime kuhugi pressiteatesse iga hinna eest pressimist. Väiksest viitest meie kodulehele, või sotsiaalmeediakõlbulikust fotost, meie tootega kontekstis, tavaliselt piisab.

Mõnel juhul, kui ürituse iseloom läheb erakordselt hästi kokku meie olemusega, oleme valmis ka püsikoostööks. Selliselt oleme nimisponsoriks näiteks Toila igaaastasele Kass Arturi Rattarallile.

Tagasi